Show simple item record

dc.contributor.advisorAnas Hidayat, Ph.D
dc.contributor.authorAlfiyana Anggi Syahputri, 14311136
dc.date.accessioned2018-04-04T11:44:45Z
dc.date.available2018-04-04T11:44:45Z
dc.date.issued2018-03-12
dc.identifier.urihttps://dspace.uii.ac.id/handle/123456789/6304
dc.description.abstractCustomer is the company’s major intangible asset. In order to gain new customer and maintain existing customers, the company spend many of their resources. Thus, customer equity can be a major concept that influences customer engagement towards brand advertisement, brand trust, and brand loyalty. Nowadays, companies focus on the impact of online marketing, and the use of online marketing communication is largely facilitated by Social Network Sites. SNS or Social Network Sites’ popularity has been growing very rapidly and it has become one of the most popular tools for social communication. In creating the effectiveness of SNSs, trust and customer equity will be the factors that can help marketers define the core features of SNSs. In particular, many fast fashion brands such as Zara and H&M with zero publicizing use approaches, have depended on SNSs as a method for adequately speaking with their target markets. This research is also aiming to comprehension pertaining to trust-loyalty towards customers’ perceived benefits to SNS, then customers equity relationship can be incorporated into relationship showcasing programs. This research was conducted in some parts of Indonesia in the context of building customer equity through social media sites of fast fashion brands which are sold in Indonesia. The data was collected using questionnaire based on Likert Scale. The selection of respondent was done by convenient sampling of 256 respondents which were chosen to represent the overall customer’s opinion. The data was analysed using Structural Equation Modeling using AMOS and SPSS as the software. The result of this research this research found that practical, entertainment, and social benefit of using SNSs, mediated by trust in SNSs, brand trust, and brand loyalty had a positive influence on customer equity. Furthermore, practical benefit and social benefit of using SNSs had a significant influence on the relationship to trust in SNSs. Pelanggan adalah aset tidak berwujud utama perusahaan. Untuk mendapatkan pelanggan baru dan mempertahankan pelanggan lama, perusahaan menghabiskan banyak sumber daya mereka. Dengan demikian, ekuitas pelanggan bisa menjadi konsep utama yang mempengaruhi keterlibatan pelanggan terhadap brand advertisement, brand trust, dan brand loyalty. Saat ini, perusahaan fokus pada dampak pemasaran online, dan penggunaan komunikasi pemasaran online sebagian besar difasilitasi oleh Situs Jejaring Sosial. Popularitas SNS atau Situs Jejaring Sosial telah berkembang sangat pesat dan telah menjadi salah satu alat komunikasi sosial yang paling populer. Dalam menciptakan keefektifan SNS, percayaan dan ekuitas pelanggan akan menjadi faktor yang dapat membantu pemasar mendefinisikan fitur inti SNSs. Secara khusus, banyak merek fashion cepat seperti Zara dan H&M dengan pendekatan penggunaan publisitas nol, bergantung pada SNSs sebagai metode untuk berbicara dengan target pasar mereka secara memadai. Penelitian ini juga bertujuan untuk memahami loyalitas kepercayaan terhadap keuntungan yang dirasakan pelanggan terhadap SNS, maka hubungan ekuitas pelanggan dapat digabungkan ke dalam program yang menunjukkan hubungan. Penelitian ini dilakukan di beberapa wilayah di Indonesia dalam rangka membangun ekuitas pelanggan melalui situs media sosial pada merek fashion cepat yang dijual di Indonesia. Data dikumpulkan dengan menggunakan kuesioner berdasarkan Skala Likert. Pemilihan responden dilakukan dengan sampling sebanyak 256 responden yang dipilih untuk mewakili keseluruhan opini pelanggan. Data dianalisis dengan menggunakan Structural Equation Modeling dengan menggunakan AMOS dan SPSS sebagai perangkat lunak. Hasil penelitian ini menemukan bahwa manfaat praktis, hiburan, dan sosial penggunaan SNS, dimediasi oleh kepercayaan pada SNS, kepercayaan merek, dan loyalitas merek berpengaruh positif terhadap ekuitas pelanggan. Lebih dalam, manfaat praktis dan manfaat sosial dari penggunaan SNS memiliki pengaruh yang signifikan terhadap hubungan kepercayaan pada SNS.en_US
dc.publisherUniversitas Islam Indonesiaid
dc.subjectPractical benefiten_US
dc.subjectEntertainment benefiten_US
dc.subjectSocial Benefiten_US
dc.subjectTrust in SNSsen_US
dc.subjectBrand trusten_US
dc.subjectBrand loyaltyen_US
dc.subjectCustomer Equityen_US
dc.subjectKeuntungan praktisid
dc.subjectKeuntungan hiburanid
dc.subjectKeuntungan sosialid
dc.subjectKepercayaan pada SNSid
dc.subjectKepercayaan pada merekid
dc.subjectLoyalitas pada merekid
dc.subjectEkuitas pelangganid
dc.titleBuilding Customer Equity Through Trust in Social Networking Sites Particulary in Social Media “a Perspective from Indonesian Customer”id
dc.typeUndergraduate Thesisen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record