‘The Effect of Online Customization Towards E-Loyalty of Millennials E- Commerce Users in Yogyakarta’
Abstract
This study aims to investigate the effect of online customization on e-loyalty
in apparel online shops. The data used in this study are primary data obtained from
respondents' answers through online questionnaires distributed to 200 respondents
who have an experience of using online customization in Indonesia and this research
specifically targets the millennials generation. The data analysis method used is the
analysis of structural equation modeling (SEM). The results of this study prove that
there is a positive and significant influence of online customization on e-satisfaction
and e-trust, there is no significant effect of online customization on e-loyalty, there is
a positive and significant effect of e-satisfaction on e-loyalty, and there is a positive
and significant effect of e-trust on e-loyalty.
Keywords: Millennials, online customization, e-satisfaction, e-trust, e-loyalty
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh kustomisasi pada loyalitas
elektronik pada toko pakaian online. Data yang digunakan dalam penelitian ini
merupakan data primer yang diperoleh dari hasil jawaban responden melalui
kuesioner online yang disebarkan kepada 200 responden yang memiliki pengalaman
dalam mengunakan kostumisasi online di Indonesia dan penelitian ini secara spesifik
menargetkan pada generasi milenial. Metode analisis data yang digunakan adalah
analisis structural equation modeling (SEM). Hasil penelitian ini membuktikan bahwa
terdapat pengaruh positif dan signifikan kustomisasi onlie terhadap kepuasan
elektronik dan kepercayaan elektronik, tidak terdapat pengaruh yang signifikan
kustomisasi online terhadap loyalitas elektronik, terdapat pengaruh positif dan
signifikan kepuasan elektronik terhadap loyaitas elektronik, dan terdapat pengaruh
yang positif dan signifikan kepercayaan elektronik terhadap loyalitas elektronik.
Collections
- Management [4545]