Browsing Faculty of Business and Economics by Author "Muchsin Muthohar"
Now showing items 1-8 of 8
-
The Analysis of Brand Equity to Customer Loyalty of Computer Microchip Processor
Doni Rachmawan (Universitas Islam Indonesia, 2007)It has been commonly accepted that computer needs are no longer subsidiary needs for people in Yogyakarta. The enthusiasm and high response to dynamic of computer trend made computer to be categorized as primary needs ... -
The Analysis of The Influence of Hotel Image and Customer Satisfaction On Customer Loyalty: A Case Study of Pakumas Hotel Yogyakarta
Arief Fadillah (Universitas Islam Indonesia, 2006)Earthquake disaster happened in Yogyakarta on May 27th, 2006 has caused the slackness of tourism i.1dustry in Yogyakarta. Many tourists cancel their plans to come to Yogyakarta. It is impacts on the decrease of earning in ... -
The Influence Of Role Model In Adolescent's Purchasing Intention
Adib Zaidani Abdurrohman (Universitas Islam Indonesia, 2006)A study attempts to determine which individual, or group of individuals, has the strongest influence on adolescent consumer purchase intentions and. By introducing the concepts of direct (fathers and mothers) and vicarious ... -
The Influence Of Store Image And Store Satisfaction On Store Loyalty A Case Study Of Ambarukmo Plaza In D.I. Yogyakarta)
Farahdina Meutia Dewi (Universitas Islam Indonesia, 2007)There are a lot of retailers in today's market place, from the small retailer until the multinational grocery retailers are expanding retail business in Indonesia. It is not a surprise because Indonesia with more than 220 ... -
Pengaruh Kesadaran Merek Dan Citra Merek Terhadap Minat Beli Ulang Konsumen Pada Merek Eiger (Dengan Persepsi Kualitas Dan Loyalitas Merek Sebagai Pemediasi)
Rizky Novriyansa (Universitas Islam Indonesia, 2017)Dengan adanya persaingan ketat di pasaran saat ini, memiliki citra merek yang baik dan dikenal dapat mendukung merek untuk menciptakan keunikan di pasar (Aaker, 1996). Pentingnya mengelola sebuah merek yang bertujuan untuk ... -
Pengaruh Komunikasi Merek, Citra Merek Dan Kepercayaan Merek Terhadap Loyalitas Merek Pada Pengguna Produk Kosmetik Wardah (Studi Kasus pada konsumen kosmetik halal Wardah di Yogyakarta)
Arif Kurdianto (Universitas Islam Indonesia, 2020)Banyaknya produk kosmetik yang membanjiri di pasaran mempengaruhi minat seseorang dalam memilih produk kosmetik yang halal. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengguna produk kosmetik Wardah di Yogyakarta. Jenis ... -
Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kepuasan Pelanggan Terhadap Loyalitas Pelanggan Pada Bisnis Jasa Transportasi Grab (Studi Kasus Mahasiswa Fakultas Bisnis dan Ekonomi Universitas Islam Indonesia)
Ahmad Ardan Ardiyanto (Universitas Islam Indonesia, 2020)Persaingan yang semakin ketat pada bisnis transportasi online menuntut pelaku bisnis ini untuk mencari strategi agar kepuasan pelanggannya tetap dapat dipertahankan. Salah satu upaya untuk membuat pelanggan merasa puas ... -
The Strategy of Pertiwi Hotel Ubud Bali to Win The Competition In Challenging Business Environment "A Case Study of Strategy Analysis"
Muchamad Awaludin (Universitas Islam Indonesia, 2005)Muchamad Awaludin (2005), Strategi Hotel Pertiwi Ubud, Bali Untuk Memenangkan Persaingan Dalam Lingkungan Bisnis Yang Menantang "Studi Kasus Tentang Strategi Analysis". Fakultas Ekonomi, Jurusan Meneiemen Program ...